Listening to teachers’ polyphonic voices. Dorota Werbińska, In-service language teachers’ examination discourses: Interpretative repertoires and positioning, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, Słupsk 2022, pp. 254
Main Article Content
Abstrakt
-
Downloads
Article Details
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając tekst do redakcji czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, zaświadcza, iż jest on rezultatem wyłącznie jego własnej twórczości, że treść artykułu nie była dotychczas publikowana oraz że utwór nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utworu (lub jego jakiejkolwiek części) nie zostały pominięte. Po podpisaniu umowy prawa majątkowe do opublikowanych materiałów zostają przeniesione na Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Rocznik „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest udostępniana bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 (uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych). Na podstawie tej licencji autorzy zgadzają się, że ich prace mogą być zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do jakichkolwiek celów, za wyjątkiem celów komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze strony autora lub wydawcy. Każdy może prace te czytać, pobierać, kopiować, drukować, rozpowszechniać oraz przetwarzać, pod warunkiem poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Publikowanych tekstów nie można wykorzystywać do tworzenia utworów zależnych (np. do tłumaczenia ich i publikowania w innym języku bez zgody wydawcy). Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (Budapest Open Access Initiative) „Studia Linguistica”nie pobiera opłat za składanie artykułów ani ich przetwarzanie.
Autor, przesyłając artykuł do redakcji „Studia Linguistica”, bezwględnie zgadza się z poniższymi punktami:
-
Oświadczam, że jestem Autorem lub Współautorem nadesłanego tekstu. Przesłany tekst nie był nigdzie publikowany, jest całkowicie oryginalny i nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utwory nie zostały pominięte.
-
Oświadczam, że nadesłany tekst nie został złożony do recenzji lub/i publikacji w innym czasopiśmie.
-
Przyjmuję do wiadomości, że Autor ponosi pełną odpowiedzialność za każdy przypadek plagiatu, niezależnie od tego, czy został on wykryty podczas procesu recenzji, czy po publikacji w „Studia Linguistica”.
-
Oświadczam, że ponoszę pełną odpowiedzialność finansową i prawną za wszelkie roszczenia związane z utworem.
-
Potwierdzam uznanie wszystkich źródeł danych wykorzystanych i cytowanych w badaniach.
-
Potwierdzam, że artykuł został wykonany z należytą starannością zgodnie ze standardami edytorskimi „Studia Linguistica”.
Bibliografia
Bourdieu P., Wacquant L.J.D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, tłum. Anna Sawisz, Warszawa.
Google Scholar
Davies B., Harré R., 1990, Positioning: The discursive production of selves, “Journal for the Theory of Social Behaviour” 20, No. 1, pp. 43–63.
Google Scholar
Davies B., Harré R., 1999, Positioning and personhood, [in:] Positioning theory: Moral contexts of intentional action, edited by R. Harré, L. van Langenhove, Oxford, pp. 32–52.
Google Scholar
Harré R., 2012, Positioning theory: moral dimensions of social‑cultural psychology, [in:] The Oxford Handbook of Culture and Psychology, edited by J. Valsiner, New York, pp. 191–206.
Google Scholar
Ośrodek Rozwoju Edukacji – ORE, „Awans zawodowy nauczycieli w polskim systemie edukacji”, https://ore.edu.pl/2022/02/ekspert-materialy-do-pobrania/ (accessed 9.02.2022).
Google Scholar
Potter J., 1996, Representing reality: Discourse, rhetoric and social construction, London.
Google Scholar
Potter J., 2004, Discourse analysis as a way of analysing naturally occurring talk, [in:] Qualitative research: Theory, method and practice (2nd ed.), edited by D. Silverman, London, pp. 200–221.
Google Scholar
Potter J., Wetherell M., 1987, Discourse and social psychology: beyond attitudes and behaviour, London.
Google Scholar
Werbińska D., 2004, Skuteczny nauczyciel języka obcego, Warszawa.
Google Scholar
Werbińska D., 2011, Developing into an effective Polish teacher of English, Słupsk.
Google Scholar
Werbińska D., 2017, The formation of language teacher professional identity, Słupsk.
Google Scholar
Wetherell M., 2001, Debates in discourse research, [in:] Discourse theory and practice: A reader, edited by M. Wetherell, S. Taylor, S.J. Yates, London.
Google Scholar
Wiggins S., 2017, Discursive Psychology: Theory, method and applications, Los Angeles.
Google Scholar