Špecifiká marketingu a marketingovej komunikácie elektronických médií na Slovensku
Main Article Content
Abstrakt
The article presents characteristic features of marketing activities in the electronic media. After the initial description of the Slovak mass media, the author focuses on the media market and its use of advertising and of particular marketing communication tools.
Downloads
Article Details
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając tekst do redakcji czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, zaświadcza, iż jest on rezultatem wyłącznie jego własnej twórczości, że treść artykułu nie była dotychczas publikowana oraz że utwór nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utworu (lub jego jakiejkolwiek części) nie zostały pominięte. Po podpisaniu umowy prawa majątkowe do opublikowanych materiałów zostają przeniesione na Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Rocznik „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest udostępniana bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 (uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych). Na podstawie tej licencji autorzy zgadzają się, że ich prace mogą być zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do jakichkolwiek celów, za wyjątkiem celów komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze strony autora lub wydawcy. Każdy może prace te czytać, pobierać, kopiować, drukować, rozpowszechniać oraz przetwarzać, pod warunkiem poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Publikowanych tekstów nie można wykorzystywać do tworzenia utworów zależnych (np. do tłumaczenia ich i publikowania w innym języku bez zgody wydawcy). Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (Budapest Open Access Initiative) „Studia Linguistica”nie pobiera opłat za składanie artykułów ani ich przetwarzanie.
Autor, przesyłając artykuł do redakcji „Studia Linguistica”, bezwględnie zgadza się z poniższymi punktami:
-
Oświadczam, że jestem Autorem lub Współautorem nadesłanego tekstu. Przesłany tekst nie był nigdzie publikowany, jest całkowicie oryginalny i nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utwory nie zostały pominięte.
-
Oświadczam, że nadesłany tekst nie został złożony do recenzji lub/i publikacji w innym czasopiśmie.
-
Przyjmuję do wiadomości, że Autor ponosi pełną odpowiedzialność za każdy przypadek plagiatu, niezależnie od tego, czy został on wykryty podczas procesu recenzji, czy po publikacji w „Studia Linguistica”.
-
Oświadczam, że ponoszę pełną odpowiedzialność finansową i prawną za wszelkie roszczenia związane z utworem.
-
Potwierdzam uznanie wszystkich źródeł danych wykorzystanych i cytowanych w badaniach.
-
Potwierdzam, że artykuł został wykonany z należytą starannością zgodnie ze standardami edytorskimi „Studia Linguistica”.
Bibliografia
Čábyová Ľ., 2010, Mediálny marketing, Trnava.
Google Scholar
Holina V., 1999, Zmeny mediálnej situácie na Slovensku po roku 1989, in: Otázky žurnalistiky.
Google Scholar
Jedlička M., 2000, Propagačná komunikácia podniku, Trnava.
Google Scholar
Jedlička M., 2004, Marketingové stratégie, Trnava.
Google Scholar
Labská H., 1998, Marketingová komunikácia, Bratislava.
Google Scholar
Matúš J., Čábyová Ľ., Ďurková K., 2008, Marketing – základy a nástroje, Trnava.
Google Scholar
Mistrík M., 2008, Verejnoprávne a súkromné médiá – charakteristika a odlišnosti, in: Návrh koncepcie výchovy k mediálnej gramotnosti.
Google Scholar
Pravdová H., 2004, Systém a organizácia práce v tlačovom médiu, Trnava.
Google Scholar
Shaw R., Merrick B., 2005, Marketing Payback, Harlow.
Google Scholar
www.jasomfunradio.sk (prístup: 20.10.2010).
Google Scholar
www.medialne.sk (prístup: 20.10.2010).
Google Scholar
www.sfnblog.com (prístup: 20.10.2010).
Google Scholar
Zákon 308/2002 o vysielaní a retransmisii, http://www.slovakia.culturalprofiles.net/?id= -7864 (prístup: 20.10.2010).
Google Scholar