Reframing the reality of online learning on the basis of internet memes
Main Article Content
Abstrakt
This paper sets out to investigate the interplay between image and text with reference to chosen cognitive models in order to pinpoint the image of distance learning during the COVID-19 pandemic. The bilateral nature of memes is discussed in relation to the cognitive linguistics framework, in particular Conceptual Metaphor Theory (CMT) (Lakoff and Johnson 1980, Kovecses 2002, Forceville 1996, 2008, 2009), Frame Semantics (Fillmore 1988), construal (Langacker 1987, 2008), blending theory (Fauconnier and Turner 2002), and Discourse Viewpoint Space (Dancyngier and Vandelanotte 2017).
Downloads
Article Details
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając tekst do redakcji czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, zaświadcza, iż jest on rezultatem wyłącznie jego własnej twórczości, że treść artykułu nie była dotychczas publikowana oraz że utwór nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utworu (lub jego jakiejkolwiek części) nie zostały pominięte. Po podpisaniu umowy prawa majątkowe do opublikowanych materiałów zostają przeniesione na Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Rocznik „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest udostępniana bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 (uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych). Na podstawie tej licencji autorzy zgadzają się, że ich prace mogą być zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do jakichkolwiek celów, za wyjątkiem celów komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze strony autora lub wydawcy. Każdy może prace te czytać, pobierać, kopiować, drukować, rozpowszechniać oraz przetwarzać, pod warunkiem poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Publikowanych tekstów nie można wykorzystywać do tworzenia utworów zależnych (np. do tłumaczenia ich i publikowania w innym języku bez zgody wydawcy). Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (Budapest Open Access Initiative) „Studia Linguistica”nie pobiera opłat za składanie artykułów ani ich przetwarzanie.
Autor, przesyłając artykuł do redakcji „Studia Linguistica”, bezwględnie zgadza się z poniższymi punktami:
-
Oświadczam, że jestem Autorem lub Współautorem nadesłanego tekstu. Przesłany tekst nie był nigdzie publikowany, jest całkowicie oryginalny i nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utwory nie zostały pominięte.
-
Oświadczam, że nadesłany tekst nie został złożony do recenzji lub/i publikacji w innym czasopiśmie.
-
Przyjmuję do wiadomości, że Autor ponosi pełną odpowiedzialność za każdy przypadek plagiatu, niezależnie od tego, czy został on wykryty podczas procesu recenzji, czy po publikacji w „Studia Linguistica”.
-
Oświadczam, że ponoszę pełną odpowiedzialność finansową i prawną za wszelkie roszczenia związane z utworem.
-
Potwierdzam uznanie wszystkich źródeł danych wykorzystanych i cytowanych w badaniach.
-
Potwierdzam, że artykuł został wykonany z należytą starannością zgodnie ze standardami edytorskimi „Studia Linguistica”.
Bibliografia
Hour on this Planet Is 7 Years on Earth. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/1-hour-here-is-7-years-on-earth.
Google Scholar
Abdel-Raheem A., 2019, Mental model theory as a model for analysing visual and multimodal discourse, „Journal of Pragmatics” 155: 303–320.
Google Scholar
Allow Us To Introduce Ourselves. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/allow-us-to-introduce-ourselves.
Google Scholar
Apes Together Strong. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/apes-together-strong.
Google Scholar
Cheems. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/cheems.
Google Scholar
Dancygier B., Vandelanotte L., 2016, Discourse Viewpoint as network, [in:] Viewpoint and the fabric of meaning: Form and use of viewpoint tools across languages and modalities, ed. B. Dancygier, W. Lu, A. Verhagen, Berlin: Mouton de Gruyter, 13–40.
Google Scholar
Dancygier B., Vandelanotte L., 2017, Internet memes as multimodal constructions, „Cognitive Linguistics” 28(3), 565–598.
Google Scholar
Dawkins R., 1976, 2007, Samolubny gen, transl. M. Skoneczny, Warszawa.
Google Scholar
Davison P., 2012, The Language of Internet Memes, [in:] The Social Media Reader, ed. M. Mandiberg. New York: New York University Press, 120–134.
Google Scholar
Discord (software). (2021, July 4). In Wikipedia. https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Discord_(software)&oldid=1031870592.
Google Scholar
Dynel M., 2009, Humorous Garden-Paths: A Pragmatic-Cognitive Study. Newcastle.
Google Scholar
Dynel M., 2020, COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks, „Discourse & Society” 32(2), 175–195.
Google Scholar
Fauconnier G., Turner M., 2002, The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexities, New York.
Google Scholar
Fillmore Ch., 1988, The Mechanisms of ‘Construction Grammar’, „Proceedings of the Fourteenth Annual Meeting of the Berkeley Linguistics Society”, 35–55.
Google Scholar
Forceville Ch., 1996, Pictorial Metaphor in Advertising. London and New York.
Google Scholar
Forceville Ch., 2008, Metaphor in pictures and multimodal representations, [in:] The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought, ed. R. Gibbs. Cambridge.
Google Scholar
Forceville Ch., Urios-Aparisi E., 2009, “Introduction”. Multimodal Metaphor, ed. Ch. Forceville, E. Urios-Aparisi, Berlin.
Google Scholar
Grundlingh L., 2017, Memes as speech acts, „Social Semiotics” 28: 147–168.
Google Scholar
Kövecses Z., 1990, Emotion Concepts, New York.
Google Scholar
Kövecses Z., 2002, Metaphor. A practical introduction, Oxford.
Google Scholar
Kuiper N.A., Martin R.A., Olinger L.J., 1993, Coping humour, stress, and cognitive appraisals, „Canadian Journal of Behavioural Science” 25(1): 81–96.
Google Scholar
Lakoff G., Johnson M., 1980, Metaphors We Live By, London.
Google Scholar
Langacker R., 1987, Foundations of Cognitive Grammar, vol. 1: Theoretical Prerequisites. Stanford.
Google Scholar
Langacker R., 2008, Cognitive grammar. A basic introduction, Oxford.
Google Scholar
Lou A., 2017, Multimodal simile: The “when” meme in social media discourse”, „English Text Construction” 10 (1): 106–131.
Google Scholar
Lunenfeld P., 2011, The Secret War Between Downloading and Uploading. Tales of the Computer as Culture Machine, Cambridge and London.
Google Scholar
Makowska M., 2013, Jakim językiem mówią tekst i obraz? O relacji tekst-obraz na przykładzie demotywatorów, „Tekst i dyskurs – text und diskurs” 6: 169–184.
Google Scholar
Martin R., 2007, The Psychology of Humour. An Integrative Approach, Burlington. Reframing the reality of online learning on the basis of internet memes [155]
Google Scholar
Ramachandran, V., 2021, February 23, Stanford researchers identify four causes for ‘Zoom fatigue’ and their simple fixes. Stanford News. https://news.stanford.edu/2021/02/23/four-causes-zoom-fatigue-solutions/.
Google Scholar
Schwartzman R., 2020, Performing pandemic pedagogy, „Communication Education” 69: 4, 502–517.
Google Scholar
Semino E., 2020, Not Soldiers but Fire-fighters – Metaphors and Covid-19, „Health Communication” 36: 50–58.
Google Scholar
Shifman L., 2011, An anatomy of a YouTube meme, „New Media & Society” 14 (2): 187–203.
Google Scholar
Shifman L., 2014, Memes in Digital Culture, Cambridge.
Google Scholar
Sroka J., 2014, #OBRAZKOWE #MEMY #INTERNETOWE, Warszawa.
Google Scholar
Swole Doge vs. Cheems. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/swole-doge-vs-cheems.
Google Scholar
This Is Fine. n.d. Know Your Meme. Retrieved 15 May 2021 from https://knowyourmeme.com/memes/this-is-fine.
Google Scholar
Wójcicka M., 2020, Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej, Lublin.
Google Scholar
Van Leeuwen T., 2005, Introducing Social Semiotics. London: Routledge.
Google Scholar