Similarities and Differences between Social Networking Services in Poland and Slovakia
Main Article Content
Abstract
Artykuł koncentruje się na rozwoju serwisów społecznościowych w dwóch krajach: na Słowacji i w Polsce, i ma charakter badania empirycznego z perspektywy porównawczej. Główna część artykułu obejmuje szerokie badanie wykonane wśród studentów słowackich i polskich uczelni. Na wstępie autorzy starają się krótko zanalizować rolę serwisu społecznościowego Facebook. com - jako najważniejszego gracza globalnego w dziedzinie serwisów społecznościowych. Korzystając z danych statystycznych, prezentują aktualny rozwój tego serwisu i porównują go z najpopularniejszymi serwisami lokalnymi, zarówno na Słowacji (z usługą o nazwie Pokec.sk), jak i w Polsce (Nasza-klasa.pl).
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Author, submitting a text to the editorial board of the journal “Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica", certifies that the content of the article has not been published so far and that the work does not violate in any way the copyright or related rights of other person, as well as other rights of third parties, and that no one's rights to the work (or any part thereof) have been missed. After signing the contract, the property rights to the published materials are transferred to the Scientific Publisher of the University of the National Education Commission, Krakow.
“Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica” is an open access journal, and all its content is made available free of charge to users and institutions under the Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 license (attribution, non-commercial use, no derivative works). Under this license, the authors agree that their work may be lawfully reused for any purpose, except for commercial purposes, without the prior consent of the author or publisher. Everyone can read, download, copy, print, distribute and process these works, provided that the author's marking and the original publication place are correct. Published texts may not be used to create derivative works (e.g. to translate and publish in another language without the consent of the publisher). This is in line with the BOAI (Budapest Open Access Initiative) definition. "Studia Linguistica" does not charge for submitting or processing articles.
References
Gajdka, K. 2009: “Nowe Trendy w Samorządowych Kampaniach Wyborczych”. In: Budowanie Społeczności Lokalnej. Ed. by A. Adamus-Matuszyńska. Katowice, pp. 123–166.
Google Scholar
Gero, Š. 2005. “Paradoxy Nových Médií v Marketingovej Komunikácii”. In: Marketingové Komunikace a Media. Zlín, pp. 59–67.
Google Scholar
Global Faces and Networked Places. March 2009. A Nielsen Report on Social Networking’s New Global Footprint. Http://Blog.Nielsen.Com/Nielsenwire/Wp-Content/Uploads/2009/03 /Nielsen_Globalfaces_Mar09.Pdf> (accessed: 16.10.2009).
Google Scholar
Kalamdani, V. 2009. Barely 3 Months, and 50 Million Users Added. Http://Socialnetworkbuzz.
Google Scholar
Wordpress.Com/Category/Facebook-News/ (accessed: 5.09.2010).
Google Scholar
Satková, J. 2006. “Médiá ako Prostriedok Sebavyjadrenia vo Výtvarnej Tvorbe Študentov”. In: (Ko)Médiá: Zborník Vedecko-Odbornej Konferencie. Nitra, p. 39.
Google Scholar
Spálová, L. et al. 2006. “Vplyv Médií na Utváranie Gender Stereotypov u Detí”. In: “Komédia”: Zborník Abstraktov Vedecko-Odbornej Konferencie. Nitra, pp. 40–47.
Google Scholar
Šramová, B. 2007. “Negatívne Postoje a Médiá”. In: “Multikultúrne Tolerantná Škola”: Rozvoj Tolerancie Žiakov k Migrantom v Školskom Vzdelávacom Programe. Bratislava, pp. 78–84.
Google Scholar
Wojciechowski, Ł. and Mikuláš, P. 2009. Sociálne Siete ako Špecifická Forma Komunikácie s Dôrazom na Fotografiu. Štúdia z konferencie Tolerancia a Intolerancia, organizovanej Oz Melius v Spolupráci so Slovenskou psychologickou spoločnosťou pri SAV. Komárno, 7–9 October 2009.
Google Scholar