Teksty wierszowane w praktyce życia społecznego w drugiej połowie XIX wieku: Tadeusz Budrewicz, Między rymem a Muzą, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2017, ss. 264
Main Article Content
Abstrakt
brak
Downloads
Article Details
Autor, zgłaszając tekst do redakcji czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, zaświadcza, iż jest on rezultatem wyłącznie jego własnej twórczości, że treść artykułu nie była dotychczas publikowana oraz że utwór nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utworu (lub jego jakiejkolwiek części) nie zostały pominięte. Po podpisaniu umowy prawa majątkowe do opublikowanych materiałów zostają przeniesione na Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Rocznik „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest udostępniana bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND 4.0 (uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych). Na podstawie tej licencji autorzy zgadzają się, że ich prace mogą być zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do jakichkolwiek celów, za wyjątkiem celów komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze strony autora lub wydawcy. Każdy może prace te czytać, pobierać, kopiować, drukować, rozpowszechniać oraz przetwarzać, pod warunkiem poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Publikowanych tekstów nie można wykorzystywać do tworzenia utworów zależnych (np. do tłumaczenia ich i publikowania w innym języku bez zgody wydawcy). Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (Budapest Open Access Initiative) „Studia Linguistica”nie pobiera opłat za składanie artykułów ani ich przetwarzanie.
Autor, przesyłając artykuł do redakcji „Studia Linguistica”, bezwględnie zgadza się z poniższymi punktami:
-
Oświadczam, że jestem Autorem lub Współautorem nadesłanego tekstu. Przesłany tekst nie był nigdzie publikowany, jest całkowicie oryginalny i nie narusza w żadnym stopniu praw autorskich ani praw pokrewnych innych osób, jak również innych praw osób trzecich, a także, że niczyje prawa do utwory nie zostały pominięte.
-
Oświadczam, że nadesłany tekst nie został złożony do recenzji lub/i publikacji w innym czasopiśmie.
-
Przyjmuję do wiadomości, że Autor ponosi pełną odpowiedzialność za każdy przypadek plagiatu, niezależnie od tego, czy został on wykryty podczas procesu recenzji, czy po publikacji w „Studia Linguistica”.
-
Oświadczam, że ponoszę pełną odpowiedzialność finansową i prawną za wszelkie roszczenia związane z utworem.
-
Potwierdzam uznanie wszystkich źródeł danych wykorzystanych i cytowanych w badaniach.
-
Potwierdzam, że artykuł został wykonany z należytą starannością zgodnie ze standardami edytorskimi „Studia Linguistica”.
Bibliografia
Budrewicz T., 2016, Wierszobranie (druga połowa XIX wieku), Kraków.
Google Scholar
Dunin-Horkawicz J., 2006, Wiersze w prasie. Zapomniany gatunek publicystyki, „Media Kultura – Społeczeństwo”, nr 1, s. 41–56.
Google Scholar
Hombek D., 1988, Reklama wydawnicza i księgarska w „Gazecie Warszawskiej” w latach 1764–1795, Kielce.
Google Scholar
Godlewski G., Mencwel A., Sulima R., 2004, Antropologia słowa, Warszawa.
Google Scholar
Godlewski G., 2004, Literatura i literatury. O kilku przesłankach możliwej, a nawet koniecznej, lecz wciąż jeszcze nie istniejącej antropologii literatury, [w:] Narracja i tożsamość. Narracje w kulturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, Warszawa, s. 68–101.
Google Scholar
Godlewski G., 2008, Słowo – pismo – sztuka słowa. Perspektywy antropologiczne, Warszawa.
Google Scholar
Janiak-Jasińska A., 1998, Aby wpadło w oko... O reklamie handlowej w Królestwie Polskim w początkach XX wieku na podstawie ogłoszeń prasowych, Warszawa.
Google Scholar
Łuczak A., 2012, Retro reklama. Za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego w XIX wieku, Warszawa.
Google Scholar
Łukasiewicz J., 1992, Wiersze w gazetach 1945–1949, Wrocław.
Google Scholar
Macierzyński W.Ł., 2004a, Reklama handlowa w prasie Królestwa Polskiego w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku, Radom.
Google Scholar
Macierzyński W.Ł., 2004b, Reklama handlowa w „Gazecie Radomskiej” w latach 1884-1917, Radom.
Google Scholar
Nycz R., Walas T. (red.), 2012, Kulturowa teoria literatury 2. Poetyki, problematyki, interpretacje, Kraków.
Google Scholar
Rejter Artur, 2008, Genologia lingwistyczna w perspektywie analiz dyskursu – szansei ograniczenia, „Tekst i dyskurs – Text und Diskurs” 1, s. 17–30.
Google Scholar
Schabowska M., 1990, Słownictwo reklam i anonsów prasowych zamieszczonych w „Czasie” (1890–1895), Kraków.
Google Scholar
Tryksza A., 2007, Rym i rytm. O funkcji wiersza w reklamie, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio FF, Philologiae. Vol. 25, s. 159–169.
Google Scholar
Witosz B., 2005, Genologia lingwistyczna. Zarys problematyki, Katowice.
Google Scholar
Wojtak M., 2004–2005, Genologia tekstów użytkowych, „Postscriptum” nr 2–1(48–49), s. 156–171.
Google Scholar
Wojtak M., 2011, O relacjach dyskursu, stylu, gatunku i tekstu, „Tekst i dyskurs – Text und Diskurs” 4, s. 69–79.
Google Scholar
Wolny-Zamorzyński K., Kaliszewski A., Furman W., 2006, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa.
Google Scholar